Tijd om naar huis te gaan! - Reisverslag uit Stord, Noorwegen van Anne Boshuizen - WaarBenJij.nu Tijd om naar huis te gaan! - Reisverslag uit Stord, Noorwegen van Anne Boshuizen - WaarBenJij.nu

Tijd om naar huis te gaan!

Door: Anne Boshuizen

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 November 2014 | Noorwegen, Stord

Lieve trouwe Nederlandse blog- lezers,

Koffer is ingepakt, kamer is opgeruimd, vanavond afscheidsfeestje en dan is het morgen weer tijd om te reizen en om naar huis te gaan! Ik heb de hele dag al een gek gevoel, ik heb super veel zin om iedereen morgen weer te zien! Ik kan echt niet wachten! Maar het land, de campus en een paar vriendinnen ga ik ook zeker missen!

De 3 maanden zijn voorbij gevlogen! Ik heb het niet altijd makkelijk gehad helemaal alleen, maar ik heb er ook nooit spijt van gehad! Zoveel geleerd, prachtige omgeving, leuke mensen, gelachen, gefeest, gesport, gereisd en nu vergeet ik vast nog van alles!
Het voelt als vorige week dat ik hier voor het eerst kwam. Bij alles wat ik nu doe, denk ik; 'dit is de laatste keer'. 'Laatste keer hardlopen, les, film kijken met vriendinnen, quiz- avond, naar de supermarkt en de zon prachtig onder zien gaan!'
Ik voel me verdrietig, blij, vrolijk, ongeduldig, gelukkig, gezegend en nog veel meer!

En wat ik niet moet vergeten te vertellen is dat ik al weet dat ik 3 van de 5 tentamens gehaald heb (Met een B!!) en dat ik de andere 2 hoogstwaarschijnlijk ook gehaald heb.
Ik weet nog goed dat ik 1,5 maand geleden mijn ouders opbelde en zei; 'pap, mam, ik weet niet of ik het nog red. Ik voel me alleen en het (belangrijkste) tentamen ga ik niet halen, het is veel te lastig).'
Nu 1,5 maand later heb ik dat tentamen in de pocket en heb ik een geweldige 1,5 maand gehad! Ondanks dat mijn moeder zei 'ik ontvang je met open armen!' ben ik blij dat ik deze 1,5 maand zo toch heb mogen meemaken en mag mijn moeder mij morgen echt met 'open armen' ontvangen.

Verder heb ik laatst in de Fjord gezwommen, met andere NL'se studenten. Jajaja, buiten dus! Ontzettend koud, maar als je 3 maanden in Noorwegen bent, moet je toch ook gezwommen hebben!
Afgelopen zondag naar een 'fish farm' geweest met een vriendin. Ontzettend interessant. Duizenden vissen, klaar om vetgemest te worden en vervolgens klaar om opgegeten te worden. Als ik het zo zeg, klinkt het eigenlijk heel zielig. Maar de leefomstandigheden van de vissen zijn goed! En de speedboat naar de 'fish farm' toe, was natuurlijk helemaal vet! :)

Vanavond is dan het 'echte' afscheid van mijn vrienden hier. Morgen reis ik met 2 vriendinnen naar Bergen om vervolgens daar in het vliegtuig te stappen.

3 maanden studeren in het Buitenland, ik raad het iedereen aan! Wat een mooie ervaring was dit, die ik nooit zal vergeten!

(Nu echt) tot snel allemaal! Wat heb ik nu weer zin om iedereen te zien!

Heel veel liefs, voor de laatste keer, vanuit het prachtige Noorwegen!

P.s. ik plaats er ook weer wat foto's bij!



  • 28 November 2014 - 16:27

    Marty:

    Hi Anne! Wat een gezellig verslag schreef je weer! Erg leuk om alles zo van een afstand te kunnen volgen.
    Aan alles komt een eind,goeie reis terug!
    groet Marty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Stord

Anne

Maandag 25 augustus vertrek ik voor 3 maanden naar Noorwegen om daar te gaan studeren. Momenteel doe ik de PABO en in Noorwegen ga ik mijn minor doen. Ik zit daar op een grote studentencampus in het plaatsje Stord. Daar volg ik colleges Engels (eigen vaardigheid), maar daarnaast leer ik hoe je kinderen een tweede taal aanleert, hoe je ze de Engelse taal aanleert etc. Op deze blog zal ik mijn reis-avonturen bijhouden!:) Ik ga weer inpakken! Liefs Anne

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1848
Totaal aantal bezoekers 8129

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 29 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: