Reis + eerste indruk - Reisverslag uit Stord, Noorwegen van Anne Boshuizen - WaarBenJij.nu Reis + eerste indruk - Reisverslag uit Stord, Noorwegen van Anne Boshuizen - WaarBenJij.nu

Reis + eerste indruk

Door: Anne Boshuizen

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 Augustus 2014 | Noorwegen, Stord

Zo, de eerste 1,5 dag is voorbij. Gisteren om kwart over 7 thuis vertrokken om vervolgens tot half 4 's middags te reizen. Eerst 2 uur met het vliegtuig, vervolgens een halfuurtje met de bus en daarna 2 uur met de boot. Met al het wachten etc. erbij, is het toch een flinke reis. Maar alles ging snel en goed! Vooral de bootreis was super mooi! :)

Eenmaal hier aangekomen ben ik eerst naar mijn kamer gegaan om alles uit te pakken. Mijn kamer hier is geweldig, maar dan bedoel ik vooral het uitzicht! Tussen mijn foto's kunnen jullie mee genieten met het uitzicht! :)
Ik woon hier samen met 10 andere studenten in een huis, de meeste hebben geneeskunde gedaan en lopen al stage.

De campus zelf is groot. Ik loop 5 minuten en ik zit in mijn klas, best ideaal! Vanochtend om 08.30 uur moest ik meteen aan de bak. Tot 13.15 uur college. Het was interessant, maar heel veel informatie en volgens mij wordt het best pittig de aankomende tijd! Maar ik ben hier om wat te leren, dus dat is goed!
Ik leer natuurlijk Engels, maar heb ook al geleerd over verschillende leerstijlen van leerlingen en hoe je ze kan begeleiden hierin. Past dus goed bij mijn studie!
Naast de campus zit een basisschool en ik hoop hier een paar dagen naartoe te kunnen, om te kijken hoe alles daar in elkaar steekt. In mijn rooster ben ik maandag en vrijdag vrij, dus naast zelfstudie wil ik mij dan verder oriënteren in het onderwijs hier.

Alle eerste jaars studenten hebben een mentorgroepje toegewezen gekregen, van ongeveer 13 studenten. Elke avond gaan we wat gezelligs doen met elkaar. Morgen is sportavond, donderdag naar een kroeg in het centrum en vrijdag een groot feest. Dus ik ben benieuwd! Leuk om alles een beetje te zien hier!

Het is hier super mooi weer, ik denk warmer dan in Nederland! De mensen zijn zeer open en ik voel me meteen welkom!
Tot snel, ik ga een rondje hardlopen om de buurt te leren kennen!
Liefs Anne

  • 26 Augustus 2014 - 17:21

    Jos:

    Lieve Anne, dat ziet er allemaal prima uit. Leuke kamer en wat een uitzicht inderdaad.
    Ook prettig dat je zo'n waanzinnig lang weekend hebt. Ik vind het altijd net een dag te kort duren maar jij hebt er twee dagen bij.
    Geniet er van!
    Liefs, jos

  • 26 Augustus 2014 - 18:51

    HELMA ZUIDAM:

    Ha die Anne,

    klinkt goed allemaal vooral die lange weekenden!! ja dat valt natuurlijk iedereen gelijk op! En ja wat een mooi uitzicht das genieten.
    Geniet van alles en leuk om zo van je te horen.
    Groetjes Helma

  • 26 Augustus 2014 - 19:12

    Pien:

    Lieve Anne!
    Wat leuk om je eerste blog te lezen! Wat fijn dat je je zo welkom voelt en dat iedereen aardig is, dat is een leuk begin! Ook fijn dat ze aan introdingen doen! Zo heb je meteen wat gezellige avonden! En dat lange weekend biedt goede mogelijkheden om wat van het land te zien :)! Heel veel succes met de studiedingen en veel plezier met alle activiteiten!!
    Xx Pien

  • 26 Augustus 2014 - 20:58

    Thillllie:

    Antje!!!!
    Ziet er heerlijk uit! Wat een chille kamer ! Met een geweldig uitzicht :)
    Gelukkig dat je een goede reis hebt gehad! Ik hoop dat je het daar naar je zin zult hebben en dat je natuurlijk met een Engels accent terugkomt :)
    Heeel heel heel veel plezier! Geniet ervan en doe je best! En komt vooral heel terug, we kunnen je hier max. 3 maanden missen hier!!!!
    Veel liefs,
    Bambi

  • 29 Augustus 2014 - 22:35

    Marty:

    Superleuk allemaal Anne!
    Geniet ervan,groetjes,Marty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Stord

Anne

Maandag 25 augustus vertrek ik voor 3 maanden naar Noorwegen om daar te gaan studeren. Momenteel doe ik de PABO en in Noorwegen ga ik mijn minor doen. Ik zit daar op een grote studentencampus in het plaatsje Stord. Daar volg ik colleges Engels (eigen vaardigheid), maar daarnaast leer ik hoe je kinderen een tweede taal aanleert, hoe je ze de Engelse taal aanleert etc. Op deze blog zal ik mijn reis-avonturen bijhouden!:) Ik ga weer inpakken! Liefs Anne

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 8134

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 29 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: