Lukas, Paardrijden, NLse studenten etc etc! - Reisverslag uit Stord, Noorwegen van Anne Boshuizen - WaarBenJij.nu Lukas, Paardrijden, NLse studenten etc etc! - Reisverslag uit Stord, Noorwegen van Anne Boshuizen - WaarBenJij.nu

Lukas, Paardrijden, NLse studenten etc etc!

Door: Anne Boshuizen

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 November 2014 | Noorwegen, Stord

Lieve lezers,

Wauw het is alweer veel te lang geleden! Maar ik ga weer de (diepte& vooral) hoogtepunten vertellen van mijn reis!

Laat ik beginnen bij waar ik gebleven was. Het weekend nadat mijn ouders weg waren, was heel pittig. Ik had nog geen plannen voor de aankomende maand (buiten school), ik voelde me alleen en school was ook pittig en saai. Het belangrijkste vak (didactiek) was afgelopen, dus wat betreft mijn studiepunten voor de PABO, kon ik naar huis. De andere 4 vakken die ik hier volg, zijn namelijk voor 'mijzelf'. Dat is niet gericht op de PABO (maar staat natuurlijk mega goed op mijn CV).
Maar goed, ik dacht erover om naar huis te gaan. Wat moest ik hier nog een maand? Inmiddels meer dan twee weken verder en ik ben blij dat ik besloten heb om toch te blijven! Na het weekend heb ik mijn knop omgezet en dacht; ik ga er wat van maken en de tentamens knallen!

Vanaf toen ben ik ook veel meer gaan studeren en nu sta ik er prima voor. Volgens mijn docent moet ik het makkelijk halen (niet te vroeg juichen natuurlijk ;) )!
En daarnaast heb ik intussen weer hele leuke dingen meegemaakt!

Eerst het weekend met Lukas! :) Heel gezellig. Eerst twee dagen hier, omgeving laten zien (door de regenbuien heen) en vrijdag uit geweest met twee vriendinnen van mij! Zaterdag en zondag lekker naar Bergen geweest!

Daarna weer een weekje studie. 's Avonds veel film gekeken met vriendinnen, gesport, wandeling gemaakt en gekletst! En die vrijdag wéér een weekend weg. Naar Bergen (met 2 vriendinnen, waarvan de ouders daar wonen, daar had ik al eerder geslapen).
's Ochtends vroeg vertrokken, de planning voor die dag was.... paardrijden!!
Jaren geleden voor het eerst én laatst gedaan. Stiekem toch wel beetje bang voor. In het begin nog trillend op het paard. Aan het einde van de dag, galopperend op een steile weg lachen naar beneden! ;) Wil je leren paardrijden? Probeer het in de bergen, binnen één dag ben je een professional! (Haha, dit zijn de woorden van mijn vriendin).
Bovenop de top hadden we adembenemend uitzicht. Echt een geweldige dag! Prachtig uitzicht, gezellig en weer een hele ervaring rijker! Ik vind paardrijden nu best leuk!;) (Terwijl ik tien jaar geleden na een dag in de stal zei tegen mijn moeder, 'dit doe ik nooit meer!').

Zaterdag avond weer terug en meteen door naar een Internationaal feest in Stord. Er wonen hier mensen die van over de hele wereld komen, vanwege de goede werkgelegenheid (vooral in de olie). Ik was met dezelfde mensen als op het vorige Internationale feest en ik heb nu een beetje een vaste groep. (3 uit Polen en 2 uit Zweden.) Ik neem ze aankomende zaterdag waarschijnlijk mee naar een studentenfeest hier!

Tot slot zijn we alweer bij deze week en er zijn hier Nederlandse studenten op bezoek. 2de jaars PABO studenten uit Leiden hebben Internationalisering- week en gaan op basisscholen in het Buitenland kijken. Er zitten er hier nu 12. Ze slapen ongeveer naast mijn huis, dus dat is heel gezellig! Gisteren hebben we de Katnakken opgewandeld. Dat is een berg waar ik uitzicht op heb vanuit mijn kamer. (742 meter boven zee- niveau). Het stond nog op mijn to- do- list en dat kon ik gisteren dus ook afstrepen! Uitzicht was niet geweldig, door de mist, maar het was toch een leuke route! :)

De hele week verder gezellige dingen doen met hun. Donderdag ben ik toevallig vrij en ga ik dus een dagje mee naar de verschillende basisscholen. Ideaal! :)
En... morgen gaan we zwemmen! Buiten!!! Dat moet je toch een keer gedaan hebben als je in Noorwegen bent en dat heb ik dus nog niet gedaan! Dus van tevoren heb ik gezegd; 'neem je bikini mee!' En er zijn een paar meiden die er zeker voor in zijn! :) Foto's volgen! ;)

Verder vind ik het heel grappig om te zien hoe normaal dingen voor mij hier zijn geworden. Die Nederlandse studenten kijken hun ogen uit, bijvoorbeeld gisteren op de Katnakken, al na een paar meter. Terwijl ik toen nog niet zoveel bijzonders zag, ik ben het inmiddels gewend! ;)

Nog 2,5 week en dan ben ik alweer thuis! De tijd gaat razendsnel!!! Hopelijk zie ik de laatste week nog sneeuw! :)

Er komen ook weer foto's bij de blog! Groetjes iedereen, ik mis jullie en ik zie jullie al gauw weer! Liefsssss

Oh ja, doe Sinterklaas de groeten zaterdag ;) Ik heb iig een voorraad pepernoten, chocolade- letters en speculaas hier! :)


  • 11 November 2014 - 17:05

    Liesbeth:

    Hoi Anne, geniet er nog even van want het is zo voorbij en dan wil je weer terug let maar op. Goed dat je volgehouden hebt! Groetjes en tot snel. Liesbeth

  • 11 November 2014 - 18:30

    Jos:

    hallo Anne,
    Wij komen hier al in sinterklaassfeer, maar nu eerst vanavond Sintemaarten. We hebben al wel twee groepjes gehad, samen 5 kinderen. We hebben weer veel te veel snoep!
    We gaan met Sinterklaas lootjes trekken en jij wordt ook ingedeeld. Geen surprise maar een kado en gedicht. Je krijgt verder informatie over de mail dus dat hoor je dan nog wel.
    Stoer van je dat je paard gereden hebt. Ik heb vroeger paard gereden maar altijd een beetje bang gebleven. Na Costa Rica mezelf beloofd dat ik nooit meer op een paard zou stappen. Toch weer gedaan in Cuba maar dan alleen stapvoets. Dus jij in galop de berg af!!! Petje af. Nog een paar weekjes en dan zien we je weer.
    Liefs van je ( schoon) moeder


  • 11 November 2014 - 20:15

    Marty:

    Anne wat stoer, paardrijden, en dan ook nog in de bergen rijden!!
    En wat gaat de tijd snel, je komt al bijna terug.
    geniet er nog even van!
    groetjes ,Marty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Stord

Anne

Maandag 25 augustus vertrek ik voor 3 maanden naar Noorwegen om daar te gaan studeren. Momenteel doe ik de PABO en in Noorwegen ga ik mijn minor doen. Ik zit daar op een grote studentencampus in het plaatsje Stord. Daar volg ik colleges Engels (eigen vaardigheid), maar daarnaast leer ik hoe je kinderen een tweede taal aanleert, hoe je ze de Engelse taal aanleert etc. Op deze blog zal ik mijn reis-avonturen bijhouden!:) Ik ga weer inpakken! Liefs Anne

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 8137

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 29 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: